Vanliga frågor

KÖP ONLINE

Hur lång är leveranstiden på varor som beställt hos er?

Leveranstiden är ca 2-5 arbetsdagar från att ordern tagits emot.

Vad gör jag om det saknas varor?

Det kan vara att din leverans skickas till dig som en delleverans. Det innebär att du får dina varor separat då vi ibland skickar varor direkt från våra butiker om varan inte finns på vårt huvudlagar. Du informeras om detta via email (Glöm inte att kolla din skräppost!). Är du säker på att det saknas varor i din leverans ber vi dig kontakta kundtjänst på 08- 688 86 60 mellan kl 13-16 på vardagar eller maila in ditt ärende i frågeformuläret här.

Vilka avgifter tillkommer när jag handlar hos er?

När du handlar på JC.se tillkommer en fraktavgift på 45 kr. Handlar du över 999 kr får du däremot fri frakt.

Returfrakt är 45 kronor. Fri returfrakt om du returnerar varor över 999kr.

Jag är under 18år kan jag handla på jc.se?

JC expedierar inte beställningar till personer under 18 år om man inte har målsmans tillstånd då man enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.

Levererar ni beställningar utanför Sverige?

Tyvärr måste du vara bosatt i Sverige för att kunna handla i vår onlinebutik. Vi har ännu inte möjlighet att erbjuda onlineköp av JCs produkter utanför Sverige.

Jag har skrivit in fel telefonnummer vid beställning, kan jag ändra det?

Om du har skrivit in fel telefonnummer vid beställning går det tyvärr inte att ändra i efterhand.

I bekräftelsemailet du fick vid beställningen bifogades en länk där du kan spåra ditt paket via Postnord. Använd ditt spårningsID och följ upp ditt paket manuellt.

Kan jag använda mig av delbetalning när jag shoppar online?

Ja, med Klarna Checkout kan du välja att delbetala.

Kan jag handla med mitt JC presentkort i onlinebutiken?

Tyvärr kan du inte använda ditt presentkort online. Du kan endast utnyttja ditt JC presentkort i våra fysiska butiker. Du kan se saldot på ditt presentkort på www.jc.se/giftcard

Vart vänder jag mig om jag vill veta mer om min leverans?

Du kan spåra ditt paket med hjälp av ditt spårningsID och den bifogade länken som du fick med i mailet när du beställde dina varor. Det går även bra att kontakta kundservice på 08- 688 86 60 mellan kl 13-16 på vardagar eller maila in ditt ärende i frågeformuläret jc.se/kundservice/

Vad menas med att min order är reserverad/ avbruten?

När det står att din order är reserverad innebär det att din order inte har behandlats än.

Ibland är det högtryck i e-butiken och då uppdateras inte slutsålda varor i den hastighet vi skulle önska. Är din order avbruten betyder det att din order går då inte att leverera, då pausas först ordern och avbryts sedan. Har du betalat med faktura makuleras den. Har du betalat med kort skickas dina pengar automatiskt tillbaka. Transaktionen av pengarna tar 2-5 arbetsdagar.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara köpt online?

Vänligen se fliken ”Returer”.

Hur gör jag om jag saknar/tappat bort min retursedel?

Om du behöver en ny retursedel hör du av dig till kundtjänst. Informationen vi behöver är ditt ordernummer samt vilka artiklar du vill returnera.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Har du möjlighet är det bäst att besöka din närmsta butik tillsammans med varan och kvitto/kontoutdrag. Där kan ni titta på felet tillsammans med vår butikspersonal och få bästa service för att åtgärda problemet eller ev kompensation. Du hittar din närmaste butik här.

Är detta inte möjligt och måste skicka din reklamation till vårt lager ber vi er att kontakta kundservice för att få bästa service på ärendet. Telefon 08- 688 86 60 mellan kl 13-16 på helgfria vardagar eller maila in ditt ärende i frågeformuläret här.

Kostar det något att returnera en eller flera varor köpta online?

Du har möjlighet att kostnadsfritt returnera i någon av våra ordinarie JC butiker butiker, gäller EJ våra Outletbutiker (JC RACKS). Hitta din närmaste butik här. Kom ihåg att ta med det kvitto du fått via mail i samband med att ordern skickats.

Du kan även välja att returnera via post till vårt lager. Då blir returfrakten 45 kronor. Returer över 999kr ingen returfrakt.

Kan jag lämna tillbaka en vara som är köpt online i en vanlig butik?

Ja, det går bra att returnera varor i våra ordinarie JC butiker, gäller ej våra Outletbutiker (JC RACKS). Då betalar du inga returavgifter. Du kan dock INTE byta din vara i butik. När du lämnar tillbaka din vara i butik måste du ha med dig det kvittot du fick via mail när du gjorde din beställning. Du kan däremot inte skicka tillbaka en vara som är köpt i butik till vår onlinebutik.

Kan jag lämna tillbaka skräddarsydda jeans? 

Jeans som är uppsydda kan tyvärr inte lämnas tillbaka. 

Får jag byta underkläder och badkläder som jag beställt från online butiken?

Underkläder, såsom strumpor och kalsonger och badkläder kan av hygieniska skäl inte returneras. (Ev. felaktiga varor kan självklart reklameras, se information under reklamation)

Vad händer med min Klarna faktura vid retur?

Om du har betalat med Klarna faktura behåller du samma faktura som du fick via mail, men betalar in restbeloppet med samma OCR-nummer. Du betalar endast för de varor du behåller samt ev fraktavgift 45 kr och faktureringsavgift 25 kr. 
Vi justerar fakturabeloppet så fort det att returen inkommer och registreras. Du kan logga in på klarna.se för att se din faktura eller kontakta Klarna på 08-120 120 10.

JC CLUB

Hur blir jag medlem?

Medlem blir du i någon av våra butiker. Alla personer som fyllt 16 år och är folkbokförda i Sverige kan ansöka om medlemskapet som är kostnadsfritt. Läs mer under JC CLUB.

Vad får jag för fördelar som medlem?

Som medlem får du bonuspoäng på allt du köper i våra butiker. Samt att du får ta del av klubbrabatter och erbjudanden både online och i butik. 

Jag har en rabattkod men hittar inte vart jag ska ange det?

På kassasidan under listningen av dina varor som du lagt i varukorgen hittar du fältet "Har du en rabattkod" för inmatning av din rabattkod.

Finns det någon risk att lämna ut personuppgifter eller kontokortsnummer på jc.se? 

JC garanterar din trygghet. Alla uppgifter överförs krypterat. För alla korttransaktioner tillämpas SSL (Secure Socket Layer). Transaktionerna är krypterade. Vi kontrollerar alltid kortets giltighet och att det finns täckning på köpesumma. JC förbehåller sig rätten att neka kortköp. JC följer alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Får jag ett medlemskort hemskickat om jag blir kundklubbsmedlem via jc.se?

Blir du medlem hos oss får du inget fysiskt medlemskort. Ditt medlemskap ligger registrerat på ditt personnummer så du behöver bara uppge det när du vill handla i JC butiker. När du ska handla online behöver du logga in för att samla poäng när du genomför ditt köp. Har du frågor om kundklubben kontakta gärna vår kundservice på 08- 688 86 60 mellan 13-16 på vardagar eller skicka ett mail via formuläret här. Välj kundklubben som ärendetyp.